Září, první měsíc nového školního roku, se nesl v duchu seznamování, přátelství a postupné adaptace. Společně jsme poznávali nové kamarády a objevovali prostředí naší třídy, ve kterém se děti učí cítit bezpečně a radostně. S velkou citlivostí jsme podpořili zejména nové děti v jejich začlenění do kolektivu a usnadnili jim první krůčky v Mateřské škole.
Prozkoumávali jsme nové tematické koutky, hračky a didaktické pomůcky, které dětem pomáhají rozvíjet dovednosti formou hry, pokračujeme v nastavování pravidel společného soužití ve třídě. Každé ráno nás provází svolávací píseň „Začít spolu“, součástí ranního kruhu je píseň „Ráno s úsměvem“, který vytváří příjemnou a vstřícnou atmosféru hned od začátku dne.
Společně jsme tančili, zpívali a učili se novým říkadlům a básničkám doprovázeným pohybem. Oblíbili jsme si pohybovou hru „Na sochy“, která dětem pomáhá vnímat hudbu a reagovat vhodným způsobem na daný signál.
Zaměřili jsme se také na rozvoj jemné motoriky – děti lepily, mačkaly papír, vybarvovaly a pracovaly s různými výtvarnými technikami. Pravidelně jsme procvičovali grafomotoriku v rámci grafomotorických cvičení na tematických listech, děti zvládly namalovat léto lihovými fixy a tvořit s vodovými barvami.
Každý den jsme trávili venku, kde si děti mohly užít nejen pohyb na školní zahradě, ale také tvoření z přírodních materiálů a pozorování proměn v přírodě.
Podnikali jsme vycházky do blízkého okolí – využívali jsme herní možnosti tartanového hřiště i dalších dětských hřišť v okolí školky.
Měsíc jsme zakončili tematickým výletem „Dýňování“ v Čechově stodole, který byl zaměřen na prožitkové poznávání podzimních tradic. Děti nadchla nejen tvořivá dílnička a hravé aktivity, ale i „strašidelná stezka odvahy“, kterou zvládly s úsměvem a kuráží. Na památku si každý odvezl domů vlastnoručně vyrobený podzimní výrobek.